Desenvolupament de la identitat d'investigadors en carrera inicial: recerca dins i fora del món acadèmic

"El nostre equip ha liderat diferents projectes de recerca, tant nacionals (CSO2013-41108-R), com internacionals (2017-1-ES01-KA203-038303) centrats en l’anàlisi dels reptes que suposa convertir-se en investigador/a en el context actual. Els resultats a nivell internacional mostren que cada cop més investigador/es abandonen la seva carrera acadèmica per continuar la seva trajectòria fora de la universitat. El propòsit d’aquest projecte és obtenir coneixement i crear recursos per al desenvolupament de la identitat dels i les investigadores novells segons les premisses del programa Science and for Society (Recerca amb i per a la Societat -SWAFS-), que demana un canvi en l’educació doctoral i postdoctoral i requereix una nova societat interdisciplinària. Segons aquest propòsit, l’objectiu general és obtenir una millor comprensió de les trajectòries professionals dels i les investigadores novells espanyols, especialment d’aquelles persones que investiguen fora de l’acadèmia.
Els objectius específics per aquest any 2021 són els següents:
Obj. 1. Comprendre com els i les investigadores novells, els i les seves supervisores (investigador/es consolidat/des dins i fora del món acadèmic) i persones del món empresarial interpreten la investigació, el paper dels i les investigador/es a la comunitat i els reptes que han experimentat per desenvolupar la seva carrera professional.
Obj. 2. Cartografiar i explorar diferents perfils de trajectòries professionals dins i fora del món acadèmic i els determinants socio-contextuals que influeixen en les trajectòries i el desenvolupament de la identitat dels i les investigador/es en diferents països europeus."

Els objectius específics per aquest any 2021 són els següents:
Data efectiva d'inici i finalització1/01/2131/12/21