Students as digital leaders in the classroom

Títol traduït de la contribució: Els alumnes com a líders digitals a l'aula

Producció científica: Article en revista indexadaArticleAvaluat per experts

Resum

En els darrers anys, l’ús intensiu de les tecnologies a l’escola, ha provocat que el professor de vegades es senti desbordat quan ha d’atendre la gestió de l’aula i no tan sols els aspectes d’ensenyament i aprenentatge cu-rriculars sinó també altres, pels que sovint no està preparat, com són els relacionats amb la competència digital i la resolució de les incidències tècniques que es produeixen amb qualsevol dels dispositius de l’aula. És per això, que a l’escola Jesuïtes Bellvitge s’ha decidit separar els aspectes pedagògics i didàctics dels tècnics per tal de con-centrar els esforços en la finalitat última del procés d’ensenyament i aprenentatge. El lideratge pedagògic de la classe el porta el professor però és un grup d’alumnes «ICT experts» el que a cada classe porta el lideratge tecno-lògic i fan de suport al professor de l’aula i als seus companys. En aquest article es pretén descriure i avaluar l’experiència dels ICT experts de l’escola Jesuïtes Bellvitge segons els seus protagonistes arribant a la conclusió que aquesta experiència, ha fet que l’ús de les TIC a l’aula es pugui estendre homogèniament en els diferents cursos amb independència de la competència digital docent del professor.
Títol traduït de la contribucióEls alumnes com a líders digitals a l'aula
Idioma originalAnglès
Pàgines (de-a)53-60
Nombre de pàgines7
RevistaAloma (Barcelona)
Volum35
Número1
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 1 de gen. 2017

• TIC
  • Líders digitasl
  • ICT experts
  • Projecte 1x1

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Els alumnes com a líders digitals a l'aula'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho