Estudi de la formació de contaminants en els procesos de piròlisi de biomassa.

L'objectiu fonamental del projecte és estudiar la formació de contaminants orgànics persistents en els productes de piròlisi de biomassa que condueixen a la formació de biochar. En els darrers anys, s'han proposat estratègies en què es combinen la utilització de biomassa per a la producció d'energia amb la utilització dels materials sòlids carbonacis resultants per esmenar sòls que requereixen millores quant a fertilitat i estructura. El biochar és aquest producte sòlid derivat de biomassa i obtingut per un procés de piròlisi a alta temperatura. D'altra banda, depenent de les condicions de realització del procés de piròlisi, es pot aconseguir la formació d'un líquid orgànic, conegut com a biooil o biotar, que pot tenir utilitat energètica o com a font per a la recuperació de matèries primeres a la indústria química. Per contra, és conegut que alguns contaminants orgànics persistents, com ara les dioxines i furans policlorats, es poden formar durant els processos a alta temperatura com a subproductes no desitjats. Per això, el projecte proposa estudiar la formació de dioxines i furans policlorats i bifenils policlorats en aquests processos de piròlisi, partint de biomassa d'origen vegetal, estudiant-ne la presència al biochar, biooil i emisions gasoses del procés.

Data efectiva d'inici i finalització1/01/1531/12/15

Paraules Clau