Rapid response for detecting disinformation flows during crisis events using Artificial Intelligence

"La proposta conjuta que es presenta en coordinació amb el grup Digilab: Media, Strategy and Regulation de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna estableix tres objectius principals, un de caràcter estrictament científic i dos d’institucionals.
- O1. O1.1. Identificar les necessitats que tenen les empeses - anunciants, agències de publicitat i agències de comunicació i relacions públiques - en la gestió reputacional derivada del context actual de proliferació de campanyes de desinformació i O1.2. Identificar les tècniques basades en Intel·ligència artificial (IA), Machine Learning (ML) i Processament del Llenguatge Natural (PNL) més usades en aquests contextos.
- O.2. Enfortir la col·laboració entre grups de recerca de dues Instituciones de la Universitat, e concret de La Salle i de Blanquerna. Fins a la data el DS4DS i el Digilab han col·laborat en petits projectes com el desenvolupament d’eines tecnològiques de suport per a l’activitat de recerca del Digilab. Aquesta col.laboració s’ha intentat consolidar a través del disseny i desenvolupament de projectes de major envergadura per a projectes nacionals i internacionals. Tanmateix, no ha pogut fructificar degut a la càrrega lectiva dels investigadors implicats.
I com a conseqüència dels dos objectius anteriors, se’n deriva el tercer objectiu.
- O.3. Elaborar conjuntament un projecte de recerca que tingui com a objectiu principal desenvolupar una eina que permeti identificar en les seves fases més incipients campanyes de desinformació dirigides a empreses. Aquesta proposta es presentaria en una de les convocatòries previstes, encara per determinar, en el programa Horizon Europe.
L'objectiu 1.1. el desenvoluparà majoritàriament el Digilab, mentre que l'objectiu 1.2. anirà a càrrec del DS4DS. La posada en comú dels resultats de la tasca de benchamàrquing que realitzaran els dos grups ha de suposar la base del projecte descrit en l'Objectiu 3. "

Data efectiva d'inici i finalització1/01/2131/12/21