PUBLICITAT EN HBBTV: ESTUDI DE CASOS A ESPANYA I ALEMÀNIA

La incorporació de la publicitat a la televisió híbrida (HbbTV, Hybrid Broadcast and Broadband TV) és un procés gradual que pot canviar els paràmetres tradicionals publicitaris i de l'audiovisual. En un entorn d'unió entre televisió i Internet, i de més opcions d'interactivitat del consumidor final, creix la personalització dels missatges de comunicació i de màrqueting. Les agències de mitjans comencen a investigar noves opcions publicitàries en HbbTV, nous formats d'inserció d'anuncis i noves fórmules de tarificació més eficients per a l'anunciant. L’ HbbTV (a Espanya TDT Híbrida) és un estàndard que permet que els televisors connectats a internet (coneguts com a Smart TV) puguin oferir continguts híbrids als teleespectadors de canals de TDT. Es pot ‘barrejar’ en la pantalla contingut massiu que prové de l'antena de televisió (broadcast) i contingut individualitzat que prové de la connexió a internet. El contingut personalitzat i individualitzat pot ser contingut audiovisual o publicitat. A més, el sistema permet efectuar càlculs d'audiència per llars. En aquesta recerca es volen investigar els resultats de recerca, d'almenys, una campanya publicitària per a televisió híbrida en televisions locals a Espanya de la multinacional alemanya del sector químic i de productes de gran consum Henkel Espanya. En concret, la prova que es vol dur a terme és pel seu producte Palette Perfect Gloss de la marca Schwarzkopff. El GRECPRP ja compta amb l'autorització i vist-i-plau de Henkel España. A més, per dur a terme el treball tècnic de camp, es compta amb l'aportació tecnològica del grup d'enginyeres de l'empresa GCO-Telecom titular dels contractes d'explotació per a publicitat híbrida de més de 40 cadenes de televisó locals a Espanya, 2 estatals i 6 autonòmiques i amb prop d'un milió d'aparells connectats.També comptem amb la participació en la recerca de l'agència de mitjans MecGlobal que habitualment gestiona la compra i contractació d'espais publicitaris per a Henkel España.

Data efectiva d'inici i finalització1/01/1531/12/15