Disseny, avaluació i implementació de metodologies de formació a distancia en turisme responsable i promoció de projectes d’emprenedoria ecoturística amb impacte social en zones desafavorides

"L'ecoturisme es defineix avui dia com ""el viatge responsable a les àrees naturals que conserva el medi ambient, sosté el benestar de la població local, i implica la interpretació i l'Educació"". Això ha fet que l'ecoturisme comunitari s'hagi convertit en una de les pràctiques turístiques més populars en molts països. El principal valor afegit d'aquesta modalitat turística és que la pròpia comunitat té un paper protagonista en el disseny i la gestió del producte ecoturístic. Això té molts beneficis per aquestes comunicats i, en especial en comunitats indígenes i del tercer món, ja que permet:
• Implicació de les comunitats locals en la planificació, desenvolupament i desplegament operatiu dels serveis i activitats turístiques com a mitjà per millorar tant els turistes com els visitants del seu propi benestar.
• Potenciació i capacitació de la comunitat per poder organitzar i gestionar els serveis d'ecoallotjament i alimentació, rutes de natura i activitats culturals per a petits grups de turistes.
• Contribució a la conservació del patrimoni natural i cultural.

Per tant, és un tipus d’activitat alineada amb els objectius mundials de desenvolupament sostenible i de la nostra facultat ja que permet que siguin les pròpies comunitats les que siguin les protagonistes del seu full de ruta de desenvolupament on el turisme es converteix en un element clau.

L’objectiu del projecte és investigar, dissenyar i avaluar un conjunt de metodologies de formació a distancia en turisme responsable i promoció de projectes d’emprenedoria ecoturística comunitaris amb impacte social en zones desafavorides. Al mateix temps, es farà l’aplicació de les metodologies i la seva transferència a través de la cooperació amb entitats de la regió nord de Tailàndia i el sud-est de Myanmar i amb la Xarxa Mundial de Formació a Distancia Jesuit Worldwide Learning.
"

• Contribució a la conservació del patrimoni natural i cultural.

"
Data efectiva d'inici i finalització1/01/1931/12/19