BINDSCAN 2.0. Disseny d'enzims assistit per ordinador Funding institution: URL Convocatòria d'ajuts a l'activitat de recerca del pdi de la URL 2020

Funding institution: URL Convocatòria d'ajuts a l'activitat de recerca del pdi de la URL 2020.
L'objectiu del projecte és consolidar el desenvolupament d'eines computacionals que facilitin el disseny d'enzims assistit per ordinador. El projecte s'emmarca en una de les línies de recerca prioritàries del Grup de Recerca en Química Biològica i Biotecnologia (GQBB) orientada al descobriment i aplicació d'enzims com a biocatalitzadors per a l'obtenció eficient de productes d'alt valor afegit. Les activitats del grup i del present projecte giren entorn al tercer eix de la RIS3CAT centrat en les tecnologies facilitadores transversals que han de permetre la transformació del teixit productiu. En particular, la biotecnologia com a instrument del canvi cap a un model basat en l'economia circular i de baix impacte medi ambiental.

El projecte donarà suport a la unitat de Bioinformàtica i Modelització Molecular del Laboratori de Bioquímica / GQBB de IQS. Les diferents activitats que es duen a terme a la unitat estan basades en la bioinformàtica estructural, la genòmica computacional i les simulacions atomístiques. Aquestes activitats estan orientades a la comprensió dels mecanismes moleculars que regeixen els principals processos cel·lulars i la manera d'interactuar amb aquests per a assolir aplicacions en biotecnologia i biomedicina."
Data efectiva d'inici i finalització1/01/2031/12/20