Learning Analytics in K-12 Spanish education: A systematic mapping study

Belén Donate, Francisco José Garcia-Peñalvo, Daniel Amo

Producción científica: Capítulo del libroContribución a congreso/conferenciarevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Learning analytics processes have an increased relevance in the digitization and virtualization of learning and teaching due to COVID-19, this analytical practice may mean improvements in K-12 levels in Spain. The work aims to expose the principal scientific publications regarding Learning analytics at these educational levels through a systematic mapping study. The authors set the hypothesis that there is limited research in such an educational context. Results validate the hypothesis and foster to continue the work through a deeper systematic review.

Título de la publicación alojadaProceedings - 11th International Conference on Virtual Campus, JICV 2021
EditoresAlicia Garcia-Holgado, Francisco Jose Garcia-Penalvo, Gonzalez-Gonzalez Carina S., Alfonso Infante-Moro, Juan Carlos Infante-Moro
EditorialInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
ISBN (versión digital)9781665437035
EstadoPublicada - 2021
Evento11th International Conference on Virtual Campus, JICV 2021 - Salamanca, Espana
Duración: 30 sept 20211 oct 2021

Serie de la publicación

NombreProceedings - 11th International Conference on Virtual Campus, JICV 2021

Conferencia11th International Conference on Virtual Campus, JICV 2021
País/TerritorioEspana
CiudadSalamanca
Período30/09/211/10/21

Profundice en los temas de investigación de 'Learning Analytics in K-12 Spanish education: A systematic mapping study'. En conjunto forman una huella única.