Carles Monereo, Montserrat Castelló, David Duran, E. Isabel Gómez

9 Citas (Scopus)

The present study considers the possibility of applying psychoeducational principles underlying the elaboration of the PISA project in order to change secondary school teachers' conceptions and educational practices, leading to more authentic and complex cognition in activities, and to greater promotion of students' learning autonomy. To achieve these changes, a sample of language teachers participated as partners in the process of research-training, elaborating with the research team the instruments that should guide these changes. The findings revealed positive progress towards the identified dimension of change.

Título traducido de la contribuciónThe psychoeducational principles of the PISA project as a guide for changing secondary school teachers' conceptions and educational practices
PublicaciónInfancia y Aprendizaje
EstadoPublicada - sept 2009

• Authenticity
  • Cognitive complexity
  • Conceptions
  • Learning autonomy

Profundice en los temas de investigación de 'Las bases psicoeducativas del proyecto PISA como guía para el cambio en las concepciones y prácticas del profesorado de secundaria'. En conjunto forman una huella única.